måndag 10 januari 2011

Sköning

Det är roligt att se vilken sköning han är min Filip the hockeyplayer :-)

Igår spelade Filips HSK mot Säter, SSIF i -99 serien, men båda lagen hade bara 5 st -99 or och resten -00 or.
Säter öppnade matchen starkt med att ganska  med att göra 0-1 följt av 0-2 i mitten på första perioden, då hejade Säters klack en hel del, Men men HSK kom igen och gjorde 1 mål 15 min in i första och kvitterade, men innan första perioden var slut stod det 3-2 till HSK. Ganska snabbt i andra så kvitterade Säter (58 sek). Då var det dags för HSK att öka tempot och bli mer bestämda. Så när nästan halva andra perioden hade gått tog Fille pucken och visade Säters spelare, ledare och hejarklack hur man gör en Pavel Datsyuk fint :-) och det blev såååå snyggt mål o alla jublade. En mamma som satt bredvid med tog tag i mig o bara jubla ååååå vad snyggt :-) haha, mmmm säger jag lite försiktigt men inom mig jublade jag med och så stolt.

Kolla finten mot Vokoun, den gjorde Fille på Säters målvakt :-)

Så här såg stillbilden ut :-)


Detta var 4-3 målet och efter detta som kom inte Säter tillbaka in i matchen och HSK kunde vinna med 7-3.

Så skön seger när Säter har en stundvis hemsk hejarklack som skriker tråkiga saker mot både motståndare och domare.... Lågt när det är 11-12 åringar som spelar.... 

Nu skall jag och Fille softa med att titta på Warberg - AIK på Tv :-)
Go kväll....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar