lördag 7 januari 2012

Agility (hopp)

Idag ställde jag och Akira upp och tävlade i en inofficiell tävling. Vintercupen heter den, Fagersta Kennelklubb är anordnare. Det var första gången för oss och vi har väl inte direkt tränat så mycket eftersom hon har fått valpar och det blev en träning på nyårsafton och Doris tyckte att det skulle vara kul om vi ställde upp.

I morse ångrade jag mig först att jag anmält mig till alla tre lopp, men med nässpray och ipren så kommer man långt ändå :-) Jo, trots att vi diskade oss de 2 första loppen så var jag jätte nöjd. Första loppet missade vi på slalom och andra loppet vart det för många fundringar in o ut i tunnlar :-P, men i sista loppet gick det bra förutom att JAG krånglade när vi skulle börja med slalomet :-(, men vi kom i mål utan att vara diskade.... jiiihaaa.... Så himla roligt var det och Akira verkade tycka det var skitskoj.

Nästa tävling Agility (hopp) är den 7 februari och om allt fungerar bra till dess så skall vi vara med då. Denzo var med och värmde henne etersom det är så kyligt ute, trots att vi var inomhus så vart det kallt.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar