söndag 8 januari 2012

Glad :-) och ledsen :-(

En vän till mig ringde idag och meddelade att gårdagen var riktigt lyckad för min och Akiras del. Hon var på samma plats idag för att vara med i Rallylydnads tävling och då såg hon gårdagens resultat och vi kom femma, Akira och jag i sista loppet :-)) Jag är så himla glad övar min snutta som har förstått grejen, så nu får man höra.... "hur bra kommer ni inte å blir om ni tränar då".... jaja det får väl visa sig, men kul var det i allafall...


****
Sen måste jag ju bara få vara lite ledsen.... jag tycker så himla synd om pojken som blev lämnad utanför Innebandyhallen i Uppsala för att pappan tyckte att pojken hade spelat dåligt. Pappa åkte hem till Stockholm och verkligen lämnade sin pojke där i bara matchställ.... Hur är man bara funtad? Enligt nyheterna på TV så är pappan nu anmäld så jag hoppas att den pojken får hamna hos några kärleksfulla människor som låter pojken spela innebandy för skojs skull och inte så blodigt allvar. 

Hur som helst så skall såna föräldrar behöva stöd att lära sig att tygla sitt beteende.

Visst kan man spåra ur om det sker saker på plan och någon skadas, men om föräldrar kan bete sig illa på läktaren vad lär dom inte sina barn då??.

Jaja i morrn på Filips hockeyträning skall jag ta med mig material så vi kan börja gå igenom hur man blir "världens bästa idrottsförälder"

Nu skall jag krypa i säng och hoppas att min förkylning inte bryter ut helt!!

Tack å godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar