lördag 17 september 2011

Lite bloggande :-)

Fick höra idag att jag bloggar lite för lite, å ajajaj vad dåligt samvete man får då då. Kul att se att någon läser ens blogg i allafall :-)

Det händer ju saker varje dag som gör att man inte hinner sätta sig vid datorn, undrar om jag kan få till det på telefonen eftersom jag har den med mig överallt. Jag skall i allafall undersöka det.

I veckan har jag fått med mig en Akita (American) på Agility, å det kommer att bli skoj att följa dem. Akira och Denzo har varit lite låga på agialitybanan. Jag trodde först att det berodde på att jag var sjuk. Akira kanske har mått dåligt pga att hon är dräktig, men nu när jag är frisk så jublade hon och hoppade hinder och sprang genom tunnel och körde slalom som om hon inte gjort annat. Vi hade riktigt roligt i onsdags. Denzo och jag måste nog träna på agility, han har såååån "humor" som Anna säger. Idag gick det lika bra för Akira, men vi slarvade med slalom idag, men hon tog hinder och tunnel ordentligt. Denzo däremot hahahah.... han tittar på mig och "säger" om jag skall springa så skall även du :-) Jag kan definitivt inte köra lika med Akira och Denzo, Denzo skall alltså ha sällskap av en springande matte för att hoppa. Idag fick han vara med om gungbrädan för första gången och den var riktigt spännande tyckte han, men efter en stund så gick den bra. Det är bara att fortsätta träna.

***

Fille har spelat fotboll idag både med sitt -99 lag och med -98 orna. -99orna förlorade, men -98orna vann och då gjorde Fille mål. Kul för honom.

***

Det är inneandy cup i Falun (Sportnik) och där är Joachim och tittar, vi kommer att avsluta lördagkvällen i Falun för att se IBF Borlänge och IBF Hedemora.
Filles gamla -99 innebandylag är där och spelar oxå. Dom har frågat grabbar som inte brukar spela innebandy, men INTE Fille. Hur kan man göra så? Fille blev ledsen faktiskt. Det är skönt att han inte gräver ner sig för det, men tur att han får spela hockey i morrn :-)

***

Idag har jag även varit till Lilla Mormor och jag och shoppat lite saker till hemmet.

***

Bilder från mina inköp och även från veckans agility kommer inom kort ...

Ha en härlig lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Jaaaaaa! Bilder ;)
    Kan meddela att Akitan gillar detta (även matte) som omväxling i sin lydnadsträning. Speciellt köttbullebiten, hahahaha!

    SvaraRadera