söndag 16 oktober 2011

Glömt!!

Har ju glömt att skriva om min äldsta sons första hemma match i gul tröja.

Igår lördag fick jag möjligheten att få åka hemifrån en stund och åka och titta på Joachim lira innebandy och det var en mycket spännande match.
Det härligaste var att se hans lycka att göra 2 otroligt snygga mål.... Tyvärr var inte storkameran med så man hade kunnat få till snygga bilder, men jag skall försöka få med den nästa match.

Det blev en match med många mål 10-10, men Klinten var värda vinsten OM inte det hade varit för domarna som dömde bort matchen och inte såg att dom hade för många spelare på plan.... det var nämligen så att deras tränare stod med ett ben på plan när frislaget slogs in i mål.
Hm.... om jag inte totalt missminner mig så får tränaren eller annan ledare INTE befinna sig på plan under pågående spel. Det gjorde ju att fokuset på en del spelare var på honom, MEN det värsta vara att domarna lyssnade inte när detta påtalades INNAN frislaget lades, men men det var ändå en vinst för laget som inte har sån stor press på sig att lyckas detta år eftersom killarna inte är så gamla. Yngsta är född -96 och -93 är äldst av de "yngre" pojkarna och sen finns det ca 4 st som är äldre alltså över 25 år.

men men det är bara att ta nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar