torsdag 10 november 2011

Närvarande???

Ibland dyker frågor upp om man gör rätt som förälder. Jag frågade just Joachim vad han tycker en närvarande förälder är? Det vet du, säger han tull mig... Ja, jag tror att jag vet, MEN den stora frågan är, tycker DU att jag är det, frågade jag å hur i så fall? Deltar i allt som rör mig och allt runt om mitt sportande och skolan. Skjutsar, hämtar till träningar å matcher. Är närvarande vid föräldramöten i skolan å genom åren i innebandyn m.m. Klart att jag å Hasse var närvarande där vi var ju lagledare å materialare *haha*
Jag känner att jag har fått lära mig den tuffa vägen vad det innebär att var en bra och stöttande och NÄRVARANDE förälder.
När Joachim flyttade till Hagfors var det nog jag som var mer glad än han. Joachim tog sig dit på egen hand och valde att flytta, men han kände visst pressen från mig och det kändes verkligen hårt när jag fick veta att han kände press. Jag var ju så himla stolt över honom!

En fråga till, att sitta och skrika på träning åt sina barn, är DET att vara närvarande??

Som sagt det är ett svårt ämne, men intressant. Det kommer att bli några träffar med föräldarna och jobba vidare med Sisu´s Världens bästa idrottsföräldrar material.

nu är det tack å gonatt.

Ps. Valparna växer så det knakar och Joachims lag hade en tuff match mot Söderbärke idag. Tyvärr förlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar