lördag 11 september 2010

11 september och lite annat om hockey, innebandy o hundar.

Jaha då var det den 11 september igen. Jag har inte fatta att det har gått 9 år sen attentaten mot WTC. Filles dagmamma o hennes man var där när det hände o jag minns hur panik jag hade innan vi fick höra att dom ej vara skadade.

Jo, jag hade ju skrivit litet inlägg igår när det blev error... så jag tänkte ja skulle försöka få till något nytt inlägg idag :-P

Jag börjar med gårdagen 10 september:
Mitt IBF Borlänge mötte IBF Hedemora i Vikmanshyttan och det blev en go vinst till oss :-) med 10-6.
Jag mådde riktigt illa innan matchen startade... kan inte riktigt begripa att en plats o vissa människor kan få en att må så himla dåligt. Pga denna känsla i magen så var vinsten ännu skönare.
Vi har fått några nya goa killar i laget som kommer att göra kommande säsong riktigt spännande.

*

Lite Fille-Hockey!!
Förra lördagen, 4 september för att var exakt så var det Russinbacken Cup, förra året så vann HSK, men i år så har det kommit några nya killar som behöver växa in i spelet i HSK. Vet att flera killar varit sjuka innan denna cup så dom kom inte upp i det spel man är van att se dem, men man kan inte vinna jämt :-P Eller??? JOOOOOOOOOOOOO så klart man kan, haha sa en av spelarnas mamma....

*

Lite Jocke-innebandy!!
Helgen den 27-29 augusti var det innebandy Cup i Örebro där Hagfors IBS hade anmält 2 lag Hj18 och JAS Elit. Killarna hade blivit uppdelade i dessa lag. Det gick inte vägen trots att killarna spelade jättebra! Roligast var när jag o mamma L satt på bänken o snackade om Sirius som använde första linan från JAS Elit-laget till HJ18. Vi sa: det är ju bra att dom spelar dubbelt o petar killar under utveckling. Då kommer en av Siriusspelarna o säger, Ja vi vill ju vinna nånstans.... Fy vad lågt, men jag å mamma L skrattade gott åt detta, men tyckte synd om killarna som blev petade o fick nöta bänk. Jaja, nu är det ju som det är o jag ser fram emot en kul säsong för Hagfors o Jocke o alla andra killar så klart.

*

O nu till Hundar:
Jag tycker eller kanske jag inbillar mig att Akira börjar bli rundare om ryggen o magen o tuttarna är lite annorlunda. Hon är även bitchigare mot Denzo än hon varit tidigare. Han är så snäll o foglig så han går undan för det mästa när hon snäser åt honom, men igår då bet han ifrån oxå, men det gick bra.... Skönt de :-P


GUUU så gött med vinsten igår :-P

2 kommentarer:

  1. Det där att vissa personer och platser kan få en att må illa kan jag också skriva under på.
    Har inte sett en innebandymatch på 2 år nu.

    Christer S

    SvaraRadera