söndag 26 september 2010

Seriepremiär och lite annat

Igår lördag hade vi (IBF Borlänge) seriepremiär. Med massor med pirr i magen åkte jag till Borlänge, Maserhallen... Jag visste att Surahammar hade fått över lite spelare från SSL när Västerås la ner, så jag var riktigt nervös, för jag tänkte att dom är nog ruskigt bra, men tusan va jag misstog mig.... 22 sekunder in i första perioden blev det mål.... medan jag försökte få igång datorn och IDA som inte ville fungera under hela matchen, missade målet. Jag fick en klump i magen o trodde att det var Sura som gjorde det, när jag hör speakern säga, Oskar Adamsson.... Tänk om man kunde få se reprisen :-). Efter första har vi ledningen med 2-0, 2-2 efter andra och 6-6 efter tredje och fortfarande 6-6 efter förlängning. Målen som "vi" gjorde var ritktigt snygga, men Suras mål vara bara röta ;-) Vi har ett riktigt bra lag o det känns bra att se killarna när dom spelar. Det är ett härligt gäng o jag trivs verkligen med dom.

****

Igår chockade jag kroppen o faktiskt åkte på Hedemoras match mot Falun, men jag hade min stöttepelare Jocke Palmen Palmqvist med mig och det gick bra faktiskt.... för mig, men inte för Falun U tyvärr.

****

Idag är Fille och spelar 11 manna fotbollscup i Borlänge och jag följde inte med då jag trodde jag skulle stå i Cafeterian 12-15, men när jag kom dit så var den inte öppen och tydligen behövs den inte vara det när det inte är några matcher. De har vunnit 1 match och förlorat 2 o nu skall dom spela nästa match kl. 16.00.

****

Ingen Cafeteria, då blev det hem o kratta o plocka lite päron istället o dricka lite kaffe o kika på sorglig film :-P

****

Jag hade ju även kunnat åkt till Gävle o kikat på Hagfors, men men det är faktiskt ganska skön söndag.... Solen skiner! Planera lite äta innan det är dags för Jocke att åka till Hagfors igen. Skönt att han får åka bil med en kille som pluggar i Filipstad som bor här i Hedemora.

..............kanske man skulle ta en svängom med dammsugaren oxå................

Bay the way.... Akira är riktigt rund om magen nu o tuttarna "hänger", haha och vi räknar med valpar i mitten på oktober.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar